A HR szakmáról bővebben
A humán erőforrás a vállalat egyik legfontosabb része, hiszen alkalmazottak nélkül aligha tudnának jól működni a folyamatok. A HR tulajdonképpen egy komplex terület, ahol több munkavállaló segíti a cég munkáját.
A szakma jelentése csak az utóbbi pár évben vált tágabbá, mivel napjainkban a dolgozókat nemcsak megszerezni, hanem megtartani is tudni kell. Ehhez kétségkívül egy jó HR-szakemberre van szükség.
A következő cikkben most szeretnénk tisztázni, milyen kihívások érik a HR-alkalmazottakat nap mint nap, s megtudhatjuk, miért jut annyira fontos szerep nekik.
Miért felel a HR-részleg?
A HR területén folyamatosan keresik a jó munkaerőt, mivel a vállalatok mindent megtesznek azért, hogy biztosítsák a fejlődéshez szükség munkaerő-állományt. Az elérhető kaposvári HR-es állások listájában például több érdekes ajánlattal is találkozhatunk. A következő pár sorban azonban ennél jóval mélyebbre ásunk, és kiderítjük, egyáltalán miről szól a HR világa.
A HR szakmát úgy is felfoghatjuk, mint egy közvetítő szakmát, amelynek alkalmazottai “tolmácsolják” a vállalat és a potenciális jelöltek gondolatait. A HR-es az, aki igyekszik megtalálni a két fél között azt a közös hangot, amely a kompromisszumig vezethet.
Ez talán az egyik legfontosabb terület a cégnél, és az itt dolgozó szakembereket a vállalat döntéshozatali folyamataiból sem lehet kihagyni. A HR-esek tehát bevonódnak a munkahely életébe, részt vesznek az üzleti döntésekben és a stratégiai feladatok kidolgozásában.
A munkaerő-toborzás jelentősége
A HR-es jelenléte új perspektívából világítja meg a folyamatokat. Ő ugyanis könnyen és gyorsan képes felmérni azt, hogy milyen a jelölt személyisége és a habitusa, valamint hogy ez mennyire illik a cég csapatába.
Tehát nem csupán a szakmai, hanem az emberi készségek is sokat nyomnak a latban, így a megfelelő kvalitások felismerése egy különleges képességet igényel, amivel a HR szakembernek rendelkeznie kell.
Meg kell oldania tulajdonképpen, hogy a “hasznos” alkalmazottakat vegye fel, hogy hatékonyan vizsgálja a teljesítményüket és kellőképpen ösztönözze őket. Mindez sokszor nem könnyű.
Divatba jött az employer branding
Az employer branding sajátos helyet foglal el a HR világában, és azt látjuk, hogy egyre nagyobb szükség van a munkáltatói márkaépítés megvalósítására. Ez fontos eszköznek minősül a jó munkaerő bevonzásában, illetve a fluktuáció csökkentésében.
Ezen folyamatnak lényeges részét képezi minden olyan döntés, amely növeli a beosztottak személyes komfortérzetét, céghez való kötődését. Gondolunk ezalatt a rugalmas munkaidőre, a home office munkakörre, a juttatási csomagokra vagy az előmeneteli lehetőségekre.
Láthatjuk, hogy a HR egy összetett rendszer része, amelyben minden szakembernek megvan a maga szerepe, így nagyon is fontos feladataik vannak. Ha valakit érdekel egy ilyen munkalehetőség, érdemes a Kaposvárállás oldalán szétnéznie.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)